Monday, November 26, 2012

Lohvakas ussimüts...Slouchy hat Wurm


It is always hard or even impossible to find a hat that suites you well. I couldn´t find and buy one so I decided to knit it. But finding the right pattern is even harder. So I ended up searching it at Ravelry - as I often do. And I found "Wurm". It seemed to fit many people and I was really positive about it. The pattern was very clear and simple. I used some leftover yarns from my other projects. My gauge was a bit bigger than in the pattern and so I ended up with a slightly bigger and slouchier hat. It fits well but just feels a bit slouchy at the back. But I´ve gotten used to it and wear it with pleasure. Maybe I should rip it up and start over with less stitches, but I think I won´t. This hat is here to stay!


Mul on ilmselgelt periood, kus aju tõrgub töötamast, kuid käed mitte ehk siis see, et ma koon jõudsalt teiste mustrite järgi, sest enda pea on tühi. Asi seegi, et käed töötavad. Kõigepealt Semele, siis Annis, nüüd alljärgnev ja veel miskit, mis kõige muu vahele mahub. Tegelik põhjus on küll hoopis muud tegevused, mis mõttetööks hetkel väga aega ei jäta. Aga küll need ajad jälle pöörduvad :)

Igatahes otsisin ma endale tükk aega mütsi, mis vähegi mu pähe võiks sobida, sest tavaliselt ei sobi nad mitte. Ma võin poes terve mütsiriiuli pähe proovida, ennast ribadeks naerda ja ikkagi midagi ostmata sealt välja sammuda. Elu on näidanud, et minusuguseid on palju - vähemalt mu omad sõbrad-tuttavad väljendavad seda mõtet pidevalt ja aastast aastasse.

Huvitav, kellele neid mütse tehakse, kui need väidetavalt meile ei sobi?
Ja huvitav, kust mütsipoest on need oma ostud teinud, kes iga päev mulle tänaval, hästisobivad mütsid peas, vastu tulevad?

Ei tea - vastus on ilmselt kõrgem pilotaaź, milleni mu mõte hetkel ei küündi.

Aga tagasi minu mütsi juurde... Mul oli uut vaja, sest vana oli kantud ja kole. Selge oli, et see võiks olla midagi punase, halli, valge või mustaga. Kõik need värvid koos või mõni vähem. Müts pidi olema miskit sportlikumat, et viskad jope ja teksad selga-jalga ning lähed. Ei midagi pidulikku ega proosalist. Lihtsalt müts. Soe. Praktiline.

Seega - mustrit otsima. No ja mis te arvate, et seda on lihtne leida?

Lõpuks ma jõudsin oma otsingutega välja ikka Ravelry´sse. Tuhlasin seal päris pikalt, kuni mu silma jäi peale mütsile "Wurm" ehk "Uss". Ja nii jäigi.




Kudusin mütsi lõngajääkidest, et oma suurt kastitäit kuidagi väiksemaks saada. Sobivad lõngad leidusid küll. Siiski jäi mu koetihedus pisut suuremaks kui juhendis ja seetõttu on müts pisut lohvakam, kui ma oleks ehk soovinud. Tundub, et teistel Ravelry kudujatel ei ole nii, mistõttu mulle meeldivadki need rohkem. Aga ma ei viitsi uuesti ka kududa. Poeg vaatas mu uut mütsi ja naeris. Tütar oli peenetundelisem ja vaid muigas. Üks täisealine arvas, et käib küll. Lühidalt - täiesti tavaline müts :)




Aga kuna juhend oli selge, kudumine lihtne ja tundub, et üldiselt on see paljudele sobilik müts (vaadake vaid seda kudunud inimeste arvu!), siis tõlkisin selle ka eesti keelde. Juhendi lisan eraldi postitusena.  





No comments: